05 decembrie 2013

Review - Half Life 2

HALF LIFE 2


Aparitie: 16 Noiembrie, 2004
Gen: First-person shooter
Dezvoltatori: Valve Corporation


   "Half Life 3 is confirmed !" . Hehehe, ati vrea voi. Pana la urmatorul joc HF, cu siguranta va trece mult timp. Mai exact, vorba unui amic: "... o sa iasa cand o sa imi dau' nepotii in leagan.". Insa de ce vorbim despre Half Life 3 cand in fata avem un review la HL2? Aparut in 2004,
jocul asta este unul dintre jocurile care, dupa parerea mea, au revolutionat industria gamingului. Este un joc excelent. Cu toate ca este un joc vechi, HL2 bate fara drept de apel unele jocuri aparute in 2013. Este castigator a nenumarate premii GOTY (Game Of The Year).

Platforma: PC

STORY - 8,5/10

Hmmm. Povestea? Dupa 20 de ani de la un incident (o cascada de rezonanta) din Black Mesa, au "venit pe lume" extraterestii care au omorat majoritatea oamenilor de stiinta si securitate din intreaga facilitate. Exista si supravetuitori, bineinteles. DR. GORDON FREEMAN ! Acesta se lupta cu extraterestii si cu soldatii trimisi sa rezolve incidentul. Totul bine si frumos, trecem de ei ca voda prin lobada si ajungem pe planeta extraterestilor, Xen, unde il ucidem pe "liderul" lor, Nihilanth. Suntem capturati de mysterious man (G-MAN) si acceptam o slujba data de el. Pana in final, "ii rezolvam" pe soldati si ajungem in CITADEL la Dr.Breen pe care trebuie sa il oprim/omoram. Reusim sa distrugem reactorul Citadelei rezultand si moartea doctorului Breen. Finalul este foarte ciudat. Timpul se opreste, apare G-MAN din nou care ne salveaza de aceasta data din explozia produsa si uite ca asa incepe HL2 Episode 1.



GAMEPLAY - 9/10

Construit pe motorul SOURCE si HAVOK, jocul asta chiar imi da un feeling de "awesome". Chiar daca nu sunt animatiile pe care le intalnim in jocurile de anu' asta sau alti ani, engine-ul este implementat atat de bine incat te face sa stai in fata PC-ului/consolei si sa joci,sa joci,sa joci...
Nu sunt foarte multe arme. As spune ca sunt atatea cate trebuie. Intalnim celebrul Gravity-Gun (daca nu il stiati, aflati acum) cu care poti sa iei obiecte de la o distanta cu un singur click. Foloseam aceasta arma sa omor soldatii care "veneau cu turma". Luam un dulap/masina/cutie si le aruncam pe soldati. Ma amuzam!



SUNET - 9/10
Voice acting-ul este unul fenomenal. Imi place foarte mult vocea lui Alyx. Soundtrack-ul, pentru anul 2004, este impresionant. Muzica antrenanta care te face sa mai dai cate un headshot. Insa vocea lui G-MAN face tot jocul. 



GRAFICA - 9/10
Cum am mai spus mai sus (la grafica), jocul foloseste SOURCE. Ca sa va faceti o idee mai buna legata de acest motor grafic, uitati-va la gameplay-uri legate strict de Portal2, Left4Dead si Left4Dead2, chiar si CS:Source. Exista explozii, nu la fel cum ne sunt prezentate acum, in 2013, insa cum am mai spus si continui sa spun, pentru anul 2004 jocul asta e o MINUNATIE. Personajele sunt conturate perfect, inamicii si extraterestii la fel. Nimic de comentat in legatura cu texturile, care se prezinta impecabil. 



NOTA FINALA - 9/10

Daca aveti oportunitatea sa jucati jocul asta, nu ezitati sa o faceti. Eu il am cumparat pe Steam. Am dat doar 1,9$ (reducere) insa merita banii astia sau chiar mai multi. E un joc MUST-PLAY! Cred ca fiecare din voi ati jucat Counter Strike 1.6, deci sunteti obisnuiti cu controlul (scuze pentru cacafonie) caracterului si nu va fi o problema. Sunt fericit ca am putut pune mana pe un astfel de joc si am de gand sa nu ma opresc aici. Urmeaza EPISODE 1 si EPISODE 2. Eu inca astept confirmarea jocului Half Life 3 !


Acest review participa la concursul organizat de Spanac.eu :


I hope you like it!

2 comentarii: